ОСТАННІ НОВИНИ

Як знижувати ризики в бізнесі. І чи потрібно

Кожен підприємець, починаючи свою справу, вже бере на себе певні ризики. Ризикнути — це зробити крок з великою ймовірністю поганого результату

Оскільки ми живемо в країні, в якій за останні 20 років курс долара виріс у 12 разів, то тут, для того, щоб почати свій бізнес, доведеться мати не тільки бажання, але і сміливість.

 

Сама етимологія слова ризик йде до таких понять як «підніжжя гори» і «лавірування між скелями». Досить схоже з реаліями ведення бізнесу в умовах української дійсності.

 

Поряд з економічними, до небезпечних зовнішніх ризиків належать і політичні — це теж фактор, що впливає на бізнес, адже в Україні він нестійкий. До того ж свою лепту вносить і геополітична нестабільність, свідками якої всі ми є останніми роками.

Наступна група ризиків — соціальні, я відношу їх до внутрішніх. Небезпека їх у тому, що вони можуть призвести не тільки до відтоку робочої сили за кордон, але й загалом ведуть до низької мотивації праці у людей. А в нашій країні (не варто забувати) ще жива ідея про те, що для того, щоб стати багатим, необов’язково працювати, а треба просто вкрасти. З цим фактором дуже важко працювати, і він тісно пов’язаний з економічним і політичним.

Технологічні ризики ведуть до появи нових конкурентів. У нашій сфері це Glovo, Uber Eats та інші бізнеси, які стали можливими завдяки діджиталізаціі.

Але далеко не всі ризики можна спрогнозувати або прорахувати. Є ті, підготуватися до яких вкрай складно.

Якщо компанія увійшла в складний, небезпечний період, головне — діяти швидко, змінюватися й адаптуватися. По рухомій цілі складніше стріляти

У 2014 році через стрибки курсу ми зіткнулися не тільки з необхідністю працювати в мінус, щоб утримати якість, але також позбулися операційного директора, який організував конкурентний бізнес. Пройшовши цей етап, можу сказати точно: якщо компанія увійшла в складний, небезпечний період, головне — діяти швидко, змінюватися й адаптуватися. Адже по рухомій цілі складніше стріляти.

Підприємець від слова робити. А заповзятливій людині, як відомо, властивий азарт у тій чи іншій мірі.

 

Але що таке апетит до ризику або азарту і на якому рівні він має бути у підприємця? Найчастіше цей апетит виникає там, де обіцяють більший прибуток за короткий час. Наприклад, це криптовалюти, на яких розбагатіли одиниці, а вклалося дуже багато людей.

У слова ризик є синонім — шанс. Але чи стане розумна людина використовувати кожен шанс? З'їдати все підряд, навіть якщо у нього є такий шанс і це смачно. Навряд чи, адже дуже скоро це призведе до проблем зі здоров’ям.

Виходить, що й апетит до ризику потрібно тримати під контролем, щоб не отримати проблем з «травленням». Особисто мені не подобається ідея, що треба ризикувати, аби щось отримати. Я будую довгостроковий бізнес, який існуватиме не один десяток років. П’ю шампанське, але не ризикую.

Впровадження ризик-менеджменту доцільно починати в той момент, коли компанія вже структурована. Першим підрозділом у нашій компанії, всередині якого запрацювали ці процеси, стала служба безпеки. Вони автономно працюють з ризиками, не залучаючи інших співробітників. Однак, на рівні всіх інших відділів компанії, ризик-менеджмент інтегрований у загальну культуру і кожна людина знає і розуміє, що справи іншого, суміжного відділу — це те, від чого залежить її робота завтра. Компанія — це не механізм, це організм.

Будь-яка робота з ризиками починається з того, що ми попередньо виявляємо ризик, оцінюємо його ймовірність, а потім визначаємо методики й інструментарії ризик-стратегії. Їх існує кілька:

1. Метод відмови. Компанія на рівні стратегії відмовляється від надмірного ризику. Постановляємо, що ми не займаємося надмірно ризикованими справами, а наш бізнес — не казино. Таким чином, ми діагностуємо, що нам легше відмовитися від надмірного ризику, ніж перебудувати під нього свої бізнес-процеси.

 

2. Метод зниження. Це метод профілактики. Його добре ілюструє питання пожежної безпеки. Існує такий загальносвітовий стандарт менеджменту ризиків ISO 31 000: 2018, в який впроваджено методи протипожежної безпеки. Так от, логіка дуже проста — якщо в кожному приміщенні встановити вогнегасник, датчики, плани евакуації, то, зрозуміло, ризики зменшаться. Подібні кроки дуже впливають на персонал, люди бачать, що про них піклуються. Провівши опитування, ми з’ясували, що майже сто відсотків співробітників компанії ніколи в житті не користувалися вогнегасником. Тому, на одній зі своїх територій в спеціальній ємності ми розмістили вогонь, лінійно-адміністративний персонал мав можливість попрактикуватися. Кожен міг відчути, як відкривається клапан, з яким тиском тощо. Так працює метод зниження ризиків на практиці на нашому підприємстві.

3. Метод передачі. Ми віддаємо на аутсорсинг страховій компанії свою безпеку на тих етапах, де це можливо. Наприклад, автомобілі, що працюють у доставці, застраховані за системою повне КАСКО.

4. Метод формування резервів. Щотижня на фінансовому комітеті вираховуємо суму від прибутку, яка йде до резервного фонду. Сьогодні цей фонд розрахований на 6 місяців. Це один з уроків, які ми винесли з 2014 року.

Ризик-менеджмент — досить дорогий захід, оскільки будь-яка дія, пов’язана з передбаченням і попередженням небезпеки, потребує грошей.

2001 рік, 11 вересня, в одній з веж-близнюків Всесвітнього торгового центру міститься центральний сервер страхової компанії Marsh&McLennan. Після атаки терористів, за заздалегідь розробленим планом, починає працювати штаб з дій у надзвичайних ситуаціях. Обробляючи операції на резервному сервері, за один день, завдяки роботі штабу, вдалося відновити 98% втраченої інформації, а протягом півтори доби компанія почала знову працювати на повну потужність.

 

Загалом, історія початку 21-го століття вже знає чимало прикладів, коли гігантські корпорації не змогли впоратися зі своїми ризиками і просто збанкрутували. Серед них Malaysia Airlines, Lehman Brothers, United Airlines, Chrysler Group, General Motors і багато-багато інших.

Тож чи варто намагатися економити на меншому, ризикуючи всім — кожен вирішує для себе сам.

14 січня, 17:10

https://nv.ua/ukr/biz/experts/robota-z-rizikami-yak-i-navishcho-ce-robiti-50064109.html

 

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
ccloan
Image
Image
Image
Image
Image
dengage
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
novikredyty
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Міжнародне бюро кредитних історій
Image
Image
Image
Image
Image
supplierplus
lombard-capital
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
sloncredit
inveria
Image
oranta
creditplus
Image
Image
Image
creditcafe
Image
raritet
Image
nakivo
belinvestbank
infoplus
uvecon
Image
payrun
moneyboom
fortinet_logo_black
sfactor
nbkr
Image
arma.jpg
cba
bizpozyka
Image
cardservice
finpay
gpi
Image
Image
tengebank
ewa
altbank
gigacloud
scorista
ukrbizn

ОСТАННІ НОВИНИ

☎️ +38 (067) 501-01-66
☎️ +38 (050) 523-56-46  
Bankir@banksinfo.kiev.ua
Digital@banksinfo.kiev.ua

2021 - Міжнародний Фінансовий Клуб «БАНКИРЪ»

Згода на обробку персональних даних
Дана реєстрація - згода може бути відкликана, шляхом подання відповідного на електронну адресу, заявою!